Hoppa till huvudinnehållet

TCOs film om partsmodellen prisad på reklamfilmsgala

TCOs film om den svenska partsmodellen, Business like a swede, vann i går flera priser på Roygalan, en gala som uppmärksammar årets bästa reklamfilmer.

Filmen vann priset för "Årets interaktiva reklamfilm" samt silver i kategorin "Årets bästa reklamfilm" på Roygalan 2015 som ägde rum på onsdagskvällen. Priserna delas ut till Sveriges bästa reklamfilmer och skaparna bakom dessa.

Låtskrivaren Marcus Price som skrivit musiken till "Business like a swede" var även nominerad för bästa musik i reklamfilm.

Business like a swede är uppföljaren till filmen Like a swede som TCO tog fram förra året. Like a swede har vunnit en Guldnyckel i klassen ”Samhällsservice, skolor och andra ideella organisationer", silver på Spinngalan14 i kategorin "Årets non-profit" samt diplom för "Årets onlinefilm" på Guldägget15.

Filmerna är en del i TCOs arbete med att förklara och synliggöra den svenska partsmodellen. Läs mer om partsmodellen här: www.likeaswede.se

Senast uppdaterad: