Hoppa till huvudinnehållet

Jag har inte mobilt Bank-Id

Du beställer mobilt Bank-Id hos din internetbank. Du behöver också en app för att ditt Bank-Id ska fungera. Ditt Bank-Id är personligt, bara du kan använda det.

För att beställa ett mobilt Bank-Id måste du ha ett svenskt personnummer. Det finns även krav som de olika bankerna ställer upp, till exempel en nedre åldersgräns och att man är folkbokförd i Sverige. Exakt hur du beställer ett mobilt Bank-Id skiljer sig åt mellan olika banker. Hos vissa banker krävs ett personligt besök på bankkontoret där du legitimerar dig med godkänd svensk ID-handling, medan du hos andra kan logga in på din Internetbank och beställa ditt mobila Bank-Id direkt. Du kan läsa mer på din banks webbsidor.

Tänk på att du behöver installera Bank-Id appen innan du kan beställa ett Bank-Id.

Här kan du läsa mer om hur du går till väga för att skaffa mobilt Bank-id: https://support.bankid.com/sv

Pappersansökan

Om du inte vill ha mobilt Bank-Id kan du fylla i en pappersansökan och posta den till oss.

Frågor

Om du har frågor kring hur du ansöker om medlemskapet, tveka inte att ringa vårt medlemsregister på 08-791 17 00.