Hoppa till huvudinnehållet

Hjälp för mobilt Bank-Id

Mobilt Bank-Id är en e-legitimation som du använder när du behöver styrka din identitet på internet. Du beställer ditt mobila Bank-Id hos din internetbank.

Om inloggningen

Som medlem i FTF kan du logga in för att komma åt Mina sidor, som består av information om ditt medlemskap, din medlemsavgift eller eventuella konversationer i säkra meddelanden mellan dig och dina förtroendevalda. Du kan också se hemsidan för din förening/klubb, och vissa sidor som innehåller information som bara är tillgänglig för medlemmar i FTF.

Som förtroendevald i FTF kommer du även åt ytterligare information, beroende på vilket förtroendeuppdrag du har i FTF.

Varför mobilt Bank-Id?

Vi använder oss av Bank-Id för en trygg och säker inloggning. Mobilt Bank-Id är en e-legitimation som du använder till att styrka din identitet när du är ute på Internet, till exempel hos din bank, hos Försäkringskassan eller CSN.

Hur skaffar jag mobilt Bank-Id?

Du kan skaffa mobilt Bank-Id genom din bank. Läs mer om hur du skaffar BankID på: https://support.bankid.com/sv.

Jag har problem med att använda mobilt Bank-Id. Vad gör jag?

  • Kontrollera så att ditt mobila Bank-Id fungerar, det kan du göra här: https://test.bankid.com/AuthOtherDevice/Step1
  • Om du har möjlighet, prova med olika enheter.
  • Kontakta ditt företags IT/telefon-support, alternativt försök igen när du kommit hem.
  • Avvakta och testa igen om någon timme eller nästa dag. Behöver du akut information kring medlemsfrågor eller något annat, kontakta dina förtroendevalda eller vänd dig direkt till FTFs kansli.